halv åtta hos mig 1

Jag och mina vänner Lisa, Linnea, Amanda, Elin och Sophie har nu startat våran kamp om poäng på matlagning. Ni kanske har sett Halv åtta hos mig som går klockan halv åtta på fyran från måndag till torsdag varje vecka? Vi ska göra som dom, men med lite ändrade regler. Vi är sex stycken, ses varje vecka och gör en förrätt, en varmrätt och en efterrätt som vi sedan sätter poäng på.
I fredags var jag i skolan till halv sju. Redigerade och filmade mitt reportage i rörlig bild. Åkte sedan direkt till Lisa och överrskades med mumsig middag.
Till förrätt var det en brödskiva (tror den var rostad) med gräddfil, räkor och rom på.
Varmrätten var fläskkarré med potatis och tsatziki.
Sist var då efterrätt och det var varm kiwi, apelsin och banan med krossad, smält vit choklad.

detta var välkomsdrinken, vitt vin med soda och karamellfärg.

Elin och Linnea

varmrätten

Tjejerna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0