dag 11

Idag har vi varit på Zoo! Jag tycker verkligen om att titta på djuren, men det var lite jobbigt att de hade så små burar. Det känns så instängt då.
Efter zoo't gick vi och åt på kilo grama.. En restaurang där man tar så mycket mat man vill ha, och sedan väger den, betalar då för den mat man orkar.
Nu sitter jag i lägenheten... sjuk! har ont i halsen och huvudet. Jättetråkigt :( hoppas jag är frisk imorgon!

När mamma skulle ta en bild på mig, så satt den nog världens äckligaste spindel tätt intill. (inte något djur på parken dårå)

dag 8, 9 och 10

dag 8: Brasiliens julafton! Vi gick ut och åt tillsammans med Sandra (moster) och alla hennes vänner.
dag 9: var på stranden ett tag typ..... Spelade yatsy på kvällen!
dag 10: molnigt hela dagen. Vi åkte till ett köpcentrum och tittade lite. Avslutade kvällen med att springa hem från en restaurang i spöregnet. Det var floder på gatorna! jättekul!!

dag 6 och 7 (julafton)

ja, det blev ju inte precis en riktig jul här i Rio. Men idag kom resten av min familj. Vi gick till stranden, sen blev det dusch och middag på dyr restaurang. Mys var det iallafall!

hela dag 6 bestod av regn...

dag 5

Vi bor precis intill stranden Copacabana. men idag besökte vi grannstranden, ipanema. Det var mycket fint där. Jag var glad och njöt av dagen, enda tills jag kom och tänka på våra väskor som inte dyker upp. De måste ha fastnat någonstans på vägen. Det är inte säkert att vi kommer se dom någonsin igen. Och jag har verkligen allt jag tycker om i den väskan. Tog med mig ALLA kläder jag tycker om, resten lämnade jag i garderoben, och sedan julisarna till familjen och ALLT jag gillar. Gråter bara jag tänker på det. får ont i magen också. :'(

önskade pippifågeln kunde flyga och hämta väskorna!

dag 3 och 4

Ja, väskorna kommer ju inte så vi är ju tvungna att shoppa. Wiiihooo tänkte jag! men efter ett tag ångrade jag mig. Pontjak sjunger ju "åttitalet, var tog du vägen", jag har tyvärr inte svar på det, men jag vet iallafall var nittitalet tog vägen, till Brasilien!
Hela måndagen gick vi runt och försökte hitta kläder. Då köpte jag en blommig byxdress, en spetströja, en brasilienhanduk och tre bikinis (en leopard, en skrikrosa och en brasilienfärgad, alla bandau).
Igår gick vi till stranden ett tag, men innan dess var vi tvungna att skaffa oss några nya skor. Köpte ett par svarta sandaler och ett par havaianas. Efter fyra timmar på stranden kände jag mig fräsch! Fick lite fäng, men tyvärr brände jag mig i ansiktet och i sidan av armarna (intill armhålorna, och det gör * ont).
När vi fått nog tvingades (jag överdriver) vi åka till ett köpcentrum nära som heter Rio Sul för att köpa mer kläder. Jag köpte en knallrosa pyjamas, en till byxdress med körsbär på, en blå enarmadvolangklänning, en grå tröja, ett färgglatt linne och en randig orange tröja med små volanger nertill.
Nu är det ny dag, en molnig en. Men det är skönt att slappna av. PUSS

(sista bilden är min frukost, varje dag hihi)

dag 1 och 2

Nu sitter jag på golvet i vår lägenhet i Rio. Det är varmt och skönt i detta härliga land. Men det har varit en otroligt jobbig resa. Vi åkte hit på 35 timmar (och vi kom med ett tidigare flyg). Det var struligt överallt med väder, flygtider och bagage. Vi fick inte med våra väskor från Paris, så vi kunde inte checka in dom på nytt i Sao Paulo. Därför kunde vi heller inte hämta ut dom i Rio. Nu sitter vi här i lägenheten utan ombyteskläder eller någonting (dvs bikini och allt man vill ha när man åker utomlands) och hoppas på att väskorna droppar in om någon dag.
Här är vår resa till Brazil:

flygplan

Nu sitter jag på Arlanda. Flyget går inom en halvtimma. Vi hörs snart!
PUSSSS

inte för att skryta men.... jag har bara snygga vänner!

(om du är min vän, så hoppas jag att du tar åt dig)

Christoffer

imorgonbitti for jag till värmen

ja, dagarna går fort. imorgon åker jag till släktingarna och värmen i Brasilien. Det kommer bli jättekul, men jag kommer verkligen att sakna mina vänner och min pojke. Kommer hem den 12 januari, förhoppningsvis brun som hösten. men vi hörs nog tidigare :) uppdaterar med sommarbilder. PUSS

håll inga ögon på mig

Jag ska snart åka ner till affären och handla lite mat till helgens halv åtta hos mig som faktiskt kommer att vara hos mig. Eftersom detta är menat att vara en hemlighet (inte att det är hos mig utan vad jag ska laga) så får jag smyga på ICA när jag åker ner, så jag inte träffar på någon av tjejerna. Hoppas de gillar min mat! För jag har valt något jag tycker är MUMS!!!!

buddys ögaaaa

kiwi är gott, trots att jag inte tål det. Tål inte min pojkvän heller, inte när han äter kiwi med skal.

tål mitt macroobjektiv däremot

du är snygg min vän

långa nätter

var inne i stan ikväll och fotade staden. fick några fina bilder. PUSS

2a advent

det är mysigt när det närmar sig jul, men det kommer inte kännas så julit när vi åkt. hihi. därför passar jag på att mysa nu. I går var vi på julfest hos farmor i norrtälje. Vi var ungefär trettio stycken, åt massa mat, delade julklappar (när man lägger en julklapp i en säck och får en annan), spelade rebus och gick tipsrunda. Jag fick en Paradis-ask i utbyte mot en annan chokladask.

cleopatra

Cleo, min orm, håller på att ömsa skinn. Måste säga att jag tycker att det är ganska så häftigt. men det ser svårt ut så jag hjälper henne på traven genom att spruta lite vatten på henne. hihihihihihi

psyko

pojkvännen blir en annan varelse om nätterna

halv åtta hos mig 1

Jag och mina vänner Lisa, Linnea, Amanda, Elin och Sophie har nu startat våran kamp om poäng på matlagning. Ni kanske har sett Halv åtta hos mig som går klockan halv åtta på fyran från måndag till torsdag varje vecka? Vi ska göra som dom, men med lite ändrade regler. Vi är sex stycken, ses varje vecka och gör en förrätt, en varmrätt och en efterrätt som vi sedan sätter poäng på.
I fredags var jag i skolan till halv sju. Redigerade och filmade mitt reportage i rörlig bild. Åkte sedan direkt till Lisa och överrskades med mumsig middag.
Till förrätt var det en brödskiva (tror den var rostad) med gräddfil, räkor och rom på.
Varmrätten var fläskkarré med potatis och tsatziki.
Sist var då efterrätt och det var varm kiwi, apelsin och banan med krossad, smält vit choklad.

detta var välkomsdrinken, vitt vin med soda och karamellfärg.

Elin och Linnea

varmrätten

Tjejerna

inlägg från i torsdags

idag ska jag och min klass på studiebesök på något muséum på historian. Jag hatar att gå upp så tidigt, för jag har svårt att äta frukost då. Men vad sägs som en glass? Mums!